Monday, March 30, 2009

Detik 12 Malam (Part 1)

Dj:
SIANG MALAM sy nampak u tengok cerita tu! Makan minum anak kita langsung u tak pedulikan! Ape nak jadi dengan u nie semenjak ade astro?!"
*dengus Dj yang semakin hilang sabar dengan kelakuan isteri ke empatnya..

Dk:
bile mase ad astro kt umah nie?? umah kita mane ad astro bang??? u bg sume kemudahan pada bini tua" .. u pilih kasih!!!
*bentak si Dk pd suaminya...

Dj:
Dari hari ke hari i dah tegur u jgn layan tv sampai anak tak terjaga.. tapi u tak endah! Skg anak kita dah masuk spital! Sape susah?!
*Dj melepaskan amarahnya yang sudah sekian lama terpendam.. Dk hanya terkedu dan terdiam dan juga terkejut beruk melihat suaminya yang pertama kalinya mengamok macam takde antena.. (apa kena mengena dgn antena pon ak x tau)


Dk:
A....
*baru nk buka mulut tapi pantas di potong oleh Dj..

Dj:
jangan menjawab! I ada pasang astro .. u sendiri letak kat mane ntah! Jangan2 u guna piring tu utk masak kueh!"
*selorohnya pada Dk.. (Ceh!! dalam marah sempat lagi wt lawak.. ntahpape...)

Dk:
Sampai hati abang marah kat i camtue!!! sbelom nie u x penah marah2 i camnie!! u kata u syg kat i!! xkan marah i..mane janji u?? i bukan nk menjawab.. tapi mmg xda astro.... u bg pada bini no 2..
*kata Dk dengan penuh hampa...

Dj:
kalau beginilah cara awak menghargai segala pemberian sayaa.. saya rasa .. kita takkan bertahan lame.. "

Dk:
bila lak kita ad ank?? bukan tue ank bini no 2 ke?? nape i yang kena jaga?? u ingat skit...

Dj:
heh? bini no dua? mane satu ni? tadi kata yang tua .. pastu no dua.. u cuba nak putar belitkan keadaan ke?

Dk:
no 2 pon yang tua gak kan?? u jgn nk tukar stetmen i..

Dj:
PIAAKKKKZZZ!! (tamparan hinggap di pipi Dk) kuang ajar punya perempuan! Tuduh i macam2 ..!

Dk:
Abang!!! u x penah buat i mcmnie...

Dj:
i tak pernah tuduh u macam2..! I selama ni sabar dengan u!!!

Dk:
u... slama nie i yg byk bersabar ngan u.... u hntr sume ank2 u kt umah i... i jaga dorang leklok... i x penah ckp pape... kita dh lama x pergi cuti ber2... mcmnie u buat kt i skang.. sampai hati u...

Dj:
selama ni i tanggung makan minum u .. kerja keras utk u .. u sanggup tuduh i macam ni!??? Mane tanggungjawab u sebagai seorang isteri??? Kalau tak kerana paksaan parents u, i takkan kahwin dengan u dari dulu lagi!"
selepas brenti bercakap untuk stengah minit...
yeke? berapa ramai sekali i hantar? ramai ke?

Dk:
huh?? slame nie u kata kt i, u kawen sbb u syg i... rupanya selama nie i dh tertipu..
Selepas menghembus air hidung yang merember keluar..
x ramai ke kalau skali hntr, smpai 8 org??

Dj:
yela2.. semua salah i .. i minta maaf k?
tersenyum manes dengan harapan Dk cair bak air batu kena api~
alaa... dulu u gak kata nak buka pusat penjagaan anak2 kecil .. ni starting la nie.. anak2 abang dulu .. hekhek!
sempat lagik wat lawak bodo.. tapi x dilayan 0leh Dk...

Dk:
u tau kan i x suka budak kecik... tapi sbb ank2 u la, i jaga leklok... skang nie u buat i ceni~ sampai hati u!!
rajuk si Dk dgn sedu sedan

Dj:
yela yela.. tak perlu la u sindir i lagi .. kan i dah minta maaf? u nak ape lagi nie? nak gaduh lagi ke?
x puas hati sebab pujukan x jalan~

Dk:
i x sindir u.. i cuma nk u tau... i syg u.. syg sgt2... i sggp wat ape saje asalkan i ad disamping u...

Dj:
sayang u juga... mwaahhh~ abg minta maaf ya sayang ...

Dk:
i maafkan u ... i x kisah, asalkan i dgn u...

DIALOG SETERUSNYA HANYA DIBENARKAN KEPADA PEMBACA YANG BERFIKIRAN TERBUKE DAN SPORTING...
*act mcm "panas" sgt kan..huhu~

Dj:
jom tido sayang.. abg dah tak tahan nie...

Dk:
tak thn ngantok?? abg g la tdo dulu... syg nk kemas2 umah jap..

Dj:
ala sayang ni... jom la tido .. kita dah lama tak tido sama2.. jom la sayang ..
(mengelak lak bini ak nie)

Dk:
ank2 u dh tdo atas katil kita la syg..
(gile byk alasan!! xpe.. biar je...)

Dj:
Takpe.. abg dah pindahkan dorang kat bilik stor sebelah ... sayang .. jom tidow...
(usaha tangga kejayaan!)

Dk:
betol ke bang?
(ank ramai kot..)

Dj:
betul sayang .. dah campak dorang semua kat stor ... Jom la sayang .. esok2 jer cabut rumput tu . jom sayang ..
(tiada "double meaning" di situ...)

Dk:
kejap la sayang... i siap kemas dapur dulu...skejap ek... skejap je.. (bisik kat telinga...) u teman i ngemas ye.. (sesekali nk mengada..)

Dj:
ah.. tak nak la sayang .. jom!
(dukung Dk masuk ke kamar dan tutup lampu)


JENG... JENG... JENG...


bersambung.....


*segala dialog dan watak diatas adalah rekaan spontan oleh dua manusia yang tiada kerja di malam hari... mereka sangat2 kebosannan sehingga terciptalah dialog Detik 12 Malam..(signifikasi pada permulaan sengalness antara mereka..)

**segala komen dari anda semua adalah di alu-alukan... terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca...

16 comments:

Nik Muhammad Hafiz said...

wh wah wah..dia pun dah pandai buat org tertunggu tunggu hahahaahahah....coolness...sakan ku tunggu lagi detik 12 malam

This is Mine said...

tertunggu2 ke??

heee~

x sangka ad org nk tggu cite yg x tau ape kisah selanjutnye nie... weee~

bro tggu ek...

sabo tau..

Bro, SHE Chapter 6 mane??
Mau kena screw kepala ke?? meh farah nk ajak ixora + cujen tok join farah skali....

(^_^)

**Peace bro!!!

Dakjaat™ said...

wakakakakakaka! ;p

MariaFaizal said...

Alahai kemas dapur pulak 'makcik' tu..ha ha....

This is Mine said...

Dakjaat

suke pe meyh??
ishk3x...

;p

This is Mine said...

MariaFaizal

tue la pasal kak...
hee~

*sambungan cite nie x tau la cane ... kena tggu pengarah bagi arahan...

**kan pengarah kan?? (anda tahu siapa anda..) ;P

Nik Muhammad Hafiz said...

tungggggggguuuuuuuuuuuuuuu....

This is Mine said...

Nik Muhammad Hafiz

tunggu pe?

tggu cite nie ke tggu cite bro??

**Farah mau SHE chapter 6 la bro!!! huuu~

Rozita said...

salam ziarah..
ada samb ke?

This is Mine said...

Rozita

Trima kasih sbb sudi sggh!!

ad sambungan... tapi x tau lagi bila... heee~

*trima kasih skali lagi~

(^_^)

Nik Muhammad Hafiz said...

tunggu SHE hahahahaha

This is Mine said...

Nik Muhammad Hafiz

oke...

erk??

cop2....

Lambat lagi la tue... aish~ nk kena bro nie....

susah tol dapat bro yang ergomania nie... hahaha~

**bro, mau ikot pegi exhibition!!!


(^_^)

Nik Muhammad Hafiz said...

oits..kat mana..exhibit apa?

This is Mine said...

Nik Muhammad Hafiz

kt mana apa??

exhibit yang bro ckp ritue..
*ke farah dh silap dh nie??

Aish... malu dah kalau silap nie...

(T_T)

vidadarisakura said...

cis.

This is Mine said...

vidadarisakura

heeee~

jgn marah ar vv.....
ko kan kakak yang chumel...
weee~

;D

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.