Saturday, March 7, 2009

HEPPPPPPIIIII SGTTTTTTTT~

harinie ad blogger gathering kat ikano ye...
mula2 sgt2 segan sbb kitaorg (aku ngan nad) dh lambat...

ye la...
dari putrajaya...
kena hntr makngah dulu..
kat dataran merdeka...
otw tue ad demonstrasi...
*sgt2 sakit hati oke...
tapi berjaya gak sampai ke ikano~
WEEEEEE~



pastue...
kat sane la first time jumpa
sgt2 sronok ye!!!
lepak2...
mkn2...
karaoke..

ishk!!
can't wait for another gathering!!
weee~

*gambar nnti farah upload ek.. ngantok sgt2... sapa2 yang ad snap piccie td, leh tak email kat farah?? nk simpan gak... ngee~ email kat farah ek.... diana_farah87@yahoo.com mekasih~


UPDATED:

x boleh nak tido la~
asyik teringat gathering tadi (tadi ke smalam??)
oke~
gmbr dah siap edit...
so...


PRESENTING~

teka mana satu Skullsplitter, Cahaya, Tun Teja, Kak Maria & Dr. Sam??

model di tangga2 jalanan~
(sgt2 bergaya)
=P

mereka..
*setelah "keberangkatan" dua org blogger
~ak insan yg snap pic... sbb tue xda.. hrp maklum~


kami...
*setelah "keberangkatan" dua org blogger
~taken by NaD


Me + Nad

aksi sbelom konsert~
(kitaorg wt konsert oke??)
oke, ak tipu.. mase nie bkn kt ikano~ dh kt tmpat len dh nie~ huuhuu~

gambar paling MAHAL...
muehehehe~
*at least farah x letak gmbr yang satu lagi tu... kan eddy kan??

ku BAHAGIA!!!!

HEYP!!

SAYA SEDANG BERSAMA DENGAN NADIAH HANIM BT RAMLY!!!
GONNA SPEND THE WHOLE WEEK WITH HER!!!
WEEEEEEEEE~~

*sila jgn berpikiran kotor~ terima kasih....



Friday, March 6, 2009

Penghujung yang berkesudahan....



MENYAYANGI TIDAK BERERTI MEMILIKI


.::enough with all this nonsense!! get back to life!!!::.





Thursday, March 5, 2009

Where do I begin (sambungan warkah untuk lelaki..)




Where do I begin….
Ak selalu tertanya-tanya sendiri sebelum aku mula bermain dengan papan kekunci…
Menaip tiaptiap satu bait…
Agar cerita aku sempurna dimata kalian…
Dan yang paling penting…
Cerita aku ini seiring dengan apa yang telah diperceritakan kepada aku…
Agar ini seperti yang aku tahu…
Tiada tokok tambah…

Apa yang telah diceritakan…
Itulah yang aku khabarkan…

N…..
Aku harap kau sabar…
Jadi setabah yang mungkin…
Kukuhkan pendirian..
Tahan titis jernih itu…
Jangan sampai orang lain nampak akannya…

N….
Aku tahu kau terseksa melihat akrabnya si I dengan lelaki pujaanmu itu…
Aku tahu N…aku tahu…
Walau kau tertawa riang…
Tersenyum indah…
Namun…
Dalam lubuk, ceruk hati kecilmu itu… kamu sedang menangis…
Jangan menipu N…
Aku benci bila kau menipu… sebab aku tahu apa yang sedang kau rasakan…

N….
Ak tahu kau seringkali tersentuh hati…
Pabila sesekali kau tersedar dari tidur…
Dan kau melihat si T sedang rancak berbual melalui telefon mudah alihnya…
Dan kamu tahu dia sedang berbual dengan siapa dengan hanya melihat riak mimik mukanya…


N…
Sudahlah….
Ak tahu kau terluka…
Tapi kau tidak boleh berbuat apaapa…
Kau hanya mampu tersenyum setiap kali si T dan I bercerita tentang lelaki itu…
N….
Lupakan sahaja kalau kau tidak boleh berbuat apaapa…
Kau tidak mempunyai kekuatan untuk melakukan itu semua…

Aku bukan sengaja mahu menjatuhkan semangatmu…
Tapi kamu memang begitu..
Biar kamu tidak mendapat apapa…
Biar kamu berputih mata…
Biar mengalir si airmata…
Kamu tidak kisah dengan semua itu…
Cukup dengan melihat orang yang kamu kenali bahagia…

Cukup N…
Cukup…
Aku letih melihat kamu terus meratap…
Menangis….
Merayu dengan sedu-sedan…
Aku sayu N…
Sayu sangat-sangat..

Tapi aku tahu perangai kamu…
Biar kamu menderita asalkan mereka gembira…





Itulah yang aku paling benci denganmu N…
Sungguh aku benci…
Tapi aku redha asalkan itu yang kau mahu..
Aku tidak mahu memaksa….

Warkah untuk Lelaki... (Ya, Kamu yang aku maksudkan..)



Dia yang aku gelar si T

Dia yang aku panggil si N

& Dia yang aku kenali sebagai I


Tahu x yang ketiga-tiganya mempunyai hati pada kamu?

Mengerti apa yang ak cuba sampaikan?


Ya, ak tahu kamu mumet…

Atau kamu sekadar tidak ambil kisah?


Kamu pernah fikir akan kemungkinan mereka bertiga mempunyai hati pada kamu?

Pernah? Atau kamu tidak fikir mengenai itu langsung?


Ketiga-tiga gadis itu cuba untuk memenangi hatimu dalam diam..

Ya… aku katakan hal yang benarbenar sahaja…


Dan pernah kamu fikir apa yang akn berlaku kalau ketiga-tiganya tahu yang masingmasing mempunyai hati pada kamu?

Ranap? Hancur luluh? Rawan? Oh, Yang itu… aku tidak boleh berikan jawapannya…

Sebab aku sendiri tidak tahu apa yang harus aku lakukan..


Lebih sadis lagi…

Bila si I memberitahu pada si N yang dia menyukai kamu….

Harubiru? Belum lagi…

Baca ayat aku yang seterusnya ini…

Dalam masa yang sama, si T turut mengakui pada si N yang dia menyimpan perasaan padamu….


Kasiha pada si N….

Dia mahu menyampai pesan hati dia kepada siapa?

Tunggul kayu?

Bodoh la kamu…

Dia bercerita kepada aku…

Kalau tidak, masakan ak tahu cerita ini??


Kesudahannya, Si N melalak, meratap pada aku..

Aku Cuma mampu melayan sahaja perassan dia tika itu…






Sudahlah N, berhenti berharap~

Aku tahu kamu tidak mempunyai kekuatan yang cukup…

Untuk memberitahu yang sebenarnya kepada si T & si I…

Jauh sekali pada Si Lelaki itu~


Ingat N…

Menyayangi tidak bererti memiliki~

Wednesday, March 4, 2009

walang si hati

Malam kelam ini turut dimeriahi dengan langit suram..

Sesuram perasaan…

Sekelam hati…

Sepusam emosi…

Hilanglah sudah kekudusan..

Turut lenyap safanya si hati..

Kerana kekhilafan yg telah terjadi..

Semakin terkikis ikrab yg dulunya disanjung…

Waadat yang termetrai pula sudah jauh terhanyut…

Semakin Lipur dibawa jauh oleh bayu palak..


aku letih ngan semua ini... aku berhak untuk berdiam diri....

Diluah mati mak, ditelan mati bapak...



AKU BUNTU


bila kita sangka kita dekat tapi sebenarnya kita jauh

sedih bila terasa kita dekat...tapi sebenarnya kita jauh...

pilu bila kita mengangap diri ini penting...tapi x sepenting yg kita sangka...

sebak lagi memikirkan bila kita x punya sapa2 untuk meluahkan apa yg terbuku di hati..kerna mereka juga perlukan sedikit ruang privasi...

ok... ak diam..ak akn duduk diam2...sampai kalian rase ak x wujud di sekeliling kalian..walaupon ak ad disitu...

sumpah ak rase perit tika nie..ngilu bagai di hiris sembilu mungkin??

xpe..ak boleh mencipta ruangku sendiri untuk memujuk hati~

maaf ye...ak mengganggu masa kalian...

maaf yang amat sgt..


kata org....
"yang selalu tersenyum dan tertawa itu adalah org yg paling sedih"

mungkin ya...
mungkin tidak...


Tuesday, March 3, 2009

Xda Rezeki

ritue ak ad wt entri pasal ralat...
puncanya ak x dpt ikot kak ella g shooting kt perak...
kali nie ak ralat lagi weh~
ishk!! sedey la plak..
kali nie ak x dpt g cni...
ishk!!
xpe la....
xda rezeki~

*terngiang2 je ayat tue~ "amik la cuti khamis ngan jumaat"....
*banglong~ anda bertanggungjawab keatas apa yg berlaku ek... muehehehe~ tidak mahu bertanggunjawab?? fine.... sila mainkan lagu yg sy request... mekasih... =P

pesanan penaja:

"kak ella... ad pape keje lg x?? nk ikot~!!"


p/s: mek...nk ikot ak g gathering blogger yg satu lagi x?? hr sabtu~ ko tdo umah mama la mek!! ishk!! ak xde sape2 nk ngadu nieh~ wuwuwuwuwu~

HAPPY BIRTHDAY!!


happy birthday yg ke 15!!
Moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..
*ceh~ ucapan yg sgt common...

SITI NURRUL FARAH FATEHAH BINTI ABU BAKAR 030309

ucapan spesel drpd akak ko yg budiman lagi penyayang ini:

sila belajar rajen2, sbb ko nk PMR thn nie... kalau ko men2, siap ko...
*kali nie xda dh ak nk cabar ko 1 A=rm100... sbb ak dh pokai~

sila jgn berpoya2... sbb ak tahu sume yg ko wt kt lipis...
*ingat skit,...ak byk spy...

sila jgn menghabiskan duit umi + abah dgn sewenang2nye...
*sbb ak tau ko akn beli topup + mende2 yg x berpaedah..

sila jangan nk "merendek" kt pasar malam tue..
*sbb ak x suke... ko nk budak kat pasar mlm tue kena "hambur" ngan ak lagi??

sila jgn nk mengedik ngan bebdk laki kt skola..
*sbb ak tau perangai sensorang guane~ lbh2 lagi yg ko berkawan tue sume junior ak...
(kepada bebudk SMKSW....= masih ingat pd kak farah pengganas?? sila berkelakuan baik dgn adikku..jgn menyuruh dia menggedik2...mekasih~)

dan segala jenis perlakuan yang ak kire agak pelik + menjengkilkan ak.... sila JAUHI ye...

ko nk kena "hamuk" mcm yg ko kena dulu??
silakan untuk melakukan sume perkara diatas...
oke??

mengong la ko kalau ko marah ak taip gini untuk ucapan birthday pada ko dik....
ko satu2nye adik ak...
xda adik len dh...
even ak ckp ak ramai adik pon...
ko je satu2nye yg bertahta kt hati ak nie..
sape lagi yg nk protect ko kalau bukan ak??
pakwe ko??
*buang karan je..
kawan2ko??
*diri sniri pon tak terjaga...

ingat sikit...
buruk2 ak pon.. ak kakak ko.. ak x kisah kalau ko benci ak kalau ak marah2 ko, tengking herdik ko~ tapi ak nk ko jd adik yg boleh diharap... ank yg berjasa pada umi ngan abah.. kita nie dua bradik je.. kalau mase gaduh tue ak ckp.. "benci gile ak ad adik mcm ko!!!" atau "siot je ko jadi adik ak!!" atau "ko ingat ak suka sgt ko jadi adik ak??!!"
tue sume ak ckp mase ak tgh "hangin" ngan ko..
dh besar tue.. pndi2 la jaga dri... papehal, bitau ak... oke??

HAPPY BIRTHDAY skali lagi.... *senyum slalu k?? sbb kakak syg ko~


Sunday, March 1, 2009

Xda kerja = GILA!!

gila kan??
xda kerja slalunye akn mebuatkan ak gila...
ad kerja yg melampau pon akn mmbuatkan ak gila..

yup...
ak mmg gila...
dan hasil pd kegilaan ak nie....

adalah ini...


~~mekasih sbb sudi baca entri ak yg gila nie~~


....Updated on 2nd March 2009...

PERHATIAN KEPADA:
CHIPSMORE


sila mkn ubat jika hendak cepat sembuh.... awk tue nk keje... kalau peningkpale, camne nk keje?? ishk!!

DARIPADA:
FARAH DAK EMO~


TAG yang Mencapub~ ngee~




Harap maklum...
mencapub itu...
ca = cari
pub = publisiti

jangan salah faham ye..
mekasih~

Tag ini dtg dari Ajwin dan Ola...
*fuh~ lega gile tag yg sama je... ngee~

erk?? x sama la... lebih kurang je,,, cuma soklan dr awin je yg lebih sket.. xpe2.. sy nk cantum gak! muaheheheh~


rules of de tag :-
1. letakkan 3 picture dalam berlaenan mood!!
2. describe in 5 words about yourself..
3. berikan 3 perkara yang buat anda gelisah...
4. huruf yang anda selalu guna..(fav huruf)
5. senaraikan 5 perkara yang buat anda happy(gembira)
6. senaraikan 5 insan yan anda sayang...
7. anda marah bila.....
8. anda nanges bila.....
9. tulis nama penuh anda di sekeping kertas menggunakan tulisan tangan anda...
10. tuliskan dis word " take a time for forget someone" disekepingkan kertas menggunakan tulisan tangan anda..
11. berikan tag ini kepada 5 orang follower!!
selamat mencuba...!!



muka bangga sambut new year (2009) kat kolej...
*yo yo ee je...
=P



muka puas hati kerja kt opis dh siap....
*muahahahampeh!!!


bley ak ckp gmbr nie menunjukkan muka ak yg chumel + manja + sweet = BUDGET JE!!
*ngeee~ sungguh menggedik!!

2. describe in 5 words about yourself..
sy seorang yg emo~
sy seorng yg cepat mesra (dlm alam maya)
sy seorg yg keras hati..
sy seorg yg cengeng (x caye sudah)
sy x suke bdk (mekasih)

3. berikan 3 perkara yang buat anda gelisah...
sy x suke org mempermainkan soal hidup dan mati...
bila org yg sy syg mengalami kesusahan @ kesedihan
ape2 sahaja yang akan mempengaruhi kehidupan sy di masa hadapan... (result pekse....)

4. huruf yang anda selalu guna..(fav huruf)
huruf "A"

5. senaraikan 5 perkara yang buat anda happy(gembira)
bila sy wt umi ngan abah bangga ngan sy...
bila org yg sy syg pon happy...
bila sy berjaya membuatkan org lain tersenyum...
bila seseorg yg sy kenal + sayang x tau kesedihan yg sy rase...( boleh tgk muka dorang yg sentiasa senyum...)
sy boleh wt sesuatu tanpa mengharapkan bantuan @ belas kasihan org lain..


6. senaraikan 5 insan yang anda sayang...
abah + umi + adik
Nadiah Hanim Bt Ramly
J-Six Group
"Chipsmore/Dodol"
semua yang sy kenal..(even bru kenal 5 minit pon sy dh syg kalian...)

7. anda marah bila.....
ada org dengki ngan family sy...
org buat "onar" ngan saya..
cube melaga2kan sy ngan org lain
org tipu sy..(susah ke nk bgtau hal yg sbenarnye??)

8. anda nanges bila.....
ad ahli keluarga sy yg sakit...
sy x boleh marah kt org yg sepatotnye sy marah...
sy rase sy dpermainkan...
rasa kasih + syg yg sy berikan di salah ertikan...

9. tulis nama penuh anda di sekeping kertas menggunakan tulisan tangan anda...
10. tuliskan dis word " take a time for forget someone" disekepingkan kertas menggunakan tulisan tangan anda..
~fon sy dh rosak...sorry sgt2~

sy x mau tag sesape...
huhu~
tapi kalau ad yg nk wt, amek la...
ngee~


TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.