Wednesday, March 25, 2009

Keranamu Kekasih..... ;)

ishk~

tetibe teringat kt dia...
adess~
haru biru gini...
dah la dia xde kat cni...
mase kt kampung, leh la jumpa dia...
sbb nenek ada...
nie kt umah makngah nie..
mcmane aku nk jumpa dia??

hurm...
nk wat cane lak...
kena la usaha sendiri...

farah tgh cerita pasal LEPAT LIAT la...
huuhuuhuhu~
tetibe teringin nk mkn...
dulu nenek yang slalu wat... nie nenek kt kg.. huuu~


nampak gayenye, kena wat snirik ar nie... Kaklong!!!! balik kang kita g kdai-kakak-aku ek... mau beli barang buat lepat liat... wuwuwuuwuwwu~ sila tunaikan permintaan aku yg tgh demam nie...mekasih~

pada sesape yang blur, nie la lepat liat...
sesetengah org buat lepat liat kosong je...
sesetengah lagi wat lepat liat yg ad kelapa kat tgh2...
*gile ar... fav ak dari kecik kot...
uih~
sedapnye..
yum!! yum!!
untuk resepi lepat liat, klik sini

SELAMAT MENCUBA!!
*untuk diri sendiri sebenarnye nie... ngee~

Tuesday, March 24, 2009

Serumit Kehidupan Berliku

Hidup ini semakin rumit
Semakin berliku
Semakin kaku

Andai diberi hanya dua pilihan
Dua jalan
Dua mimpi
Yang mana satukah yang akan dipilih?

Samada pilihan yang berbeda
Atau mungkin jalan yang jarang dilalui
Atau mungkin juga mimpi yang tak bertepi

Jika itu yang menjadi pilihan
Bagaimana pula dengan pilihan yang satu?
Bagaimana pula dengan jalan yang slalu dituju?
Bagaimana pula dengan mimpi yang jitu?

Tiada siapa yang tahu bukan?
Kita hanya diberi peluang untuk memilih antara satu

Pengakhiran semua ini,
Mungkin seperti yang terduga
Atau mungkin juga tidak semudah yang kita semua jangka

Von mir zu Ihnen, von ganzem Herzen

Hye Sie ...
Ja, Sie ...

Sie wissen, was?
Ich begann zu verpassen Sie seit unserer ersten Begegnung ...
Vor allem,
der Weg zum Lächeln ...
so, wie Sie lachen ...

kann ich Ihnen sagen, dass ich dich liebe?
Ich kann, wenn ich will, aber ich weiß, dass ich nicht haben können.

So traurig, aber seine wahre.



Kak Maria, oke x?? ke ad salah kt mane2?? huhu~

Monday, March 23, 2009

Aku yang Begini

Ya, Saya memang manja...
Dan Saya juga gedik...

Hey, itu cuma bila aku bersama dengan orang yang aku senangi...
yang telah mengenali perangai aku yang sebenar..
yang telah mengetahui baik buruk aku...

Atau mungkin juga dengan semua orang yang aku anggap abang atau kakak...
*aku teringin untuk menjadi seorang adik ye...
Jangan ingat aku brutal sebegini, aku tak teringin untuk bermanjamanja...
Lelah juga aku bila aku sahaja yang perlu memanjakan orang lain...

Aku memang suka bersms...
tapi jarang menjawab @ membuat sebarang panggilan...
jadi, jgn hairan, kalau nama aku sahaja yang naik, setiap kali bunyi sms di telefon bimbitmu...

Bila aku memanggilmu dengan gelaran sahabat, aku betol2 maksudkannya..
bukan hanya panggilan semata-mata...

Jangan membuat andaian awal ya...
Aku sayang sahabat aku...
dan kalau termampu, ak jaga mereka sehabes baek..
;)

kepada sahabat~
aku mohon kepada kamu, andai kata kamu tidak menyenangi perangaiperangai aku, sila khabarkan teros kepada aku... jangan cakap belakang ye... aku tidak akan marah, bahkan aku bersyukur kerana kamu sanggup berterus terang dengan aku... moga persahabatan kita kekal ya...

Ada sesiapa yang sudi untuk menjadi ABANG , KAKAK, & juga ADIK saya?? :)

~안녕히 주무세요~

Amukan Puaka Helmet

sape yang cakap aku suke ppuan??!!
Aish~
nie dh lebih dah nie...
nak ngutuk aku pon agak2 ar weh

ko kurang cerdik ke @ sememangnye ko bodo??
alahai~
aku pon ko nk burukburukkan gak~
xde makne nye aku suke ppuan...
xda thrill lgsg~

ke ko x puas hati ngan aku??
x puas hati ckp dowh~
jgn nk men tikam blakang~
ko lelaki, xyah wat perangai ppuan gedik2 camtue..
benci aku!!

aku jumpa ko nnti, mmg ko kena~
x mkn penampar se"das", jgn panggil aku farah...
ko cari pasal kan??
skang nie, ak nk bg ko penyakit lak~
jangan sampai helmet hinggap kat badan ko lak...
dulu nyaris nk kena kan??

xyah nk nyorok la...
aku tau gak ko kt mane nnti...
stakat nk kuar dr lipis tue~
aku x kisah lgsg~

alahai ko nie...
btol2 bodo tau~
jgn ingat ak kt sini, x tau pape yg jadi kt lipis...
pk beratus kali la kalau nk wat stetmen camtue kt aku...
bengong~

Sunday, March 22, 2009

Perlip Kemaca

Cinta itu pelbagai...
cinta monyet...
cinta pandang pertama...
cinta sejati...
cinta nafsu...
dan apaapa sahaja lagi yang berkaitan...


Dan petang nie...
*slepas terlampau banyak di sogokkan dengan lagulagu & ceritacerita cinta..
terlintas di benak..
cinta aku bagaimana...??


pada semua yang mengenali~
*hey, kamu tahu aku bagaimana kan..??
Ya....kamu boleh marah apa sahaja..
lepaskan apa yang kamu mahu kata pada aku...
aku dh lali...
:)


Cinta...
pada aku..
sesuatu yang sangat indah..
*tersangatsangat indah...


Tapi sayang...
Apa yang aku mahu bukan selalunya aku dapat...
Mulamula rasa tiada semangat untuk hidup...
Tapi lama-kelamaan, ak semacam terbiasa dengan soal cinta-bertepuk-sebelah-tangan..


Pernah menyayangi seseorang??
Dia tahu kamu menyayangi dia??
Pernah atau tidak??
Tahu atau tidak??


Aku pernah..
dan sayang itu x pernah pudar..
tapi tidak pula semakin hari semakin sayang..
*nampak sangat jiwa aku berbelah bahagi..
Atau mungkin aku dah terlampau letih untuk menyayangi??


Ada sesiapa yang pernah menyayangi seseorang dalam tempoh 10 tahun atau lebih??
ada??
*aku kagum dengan kamu!! :)


Bagi aku sepuluh tahun itu terlalu lama....
dan mungkin aku kehilangan kenangankenangan manes yang sepatutnya aku kecap dalam tempoh sepanjang ini..
*mengabaikan perasaan seseorang yang menyayangi itu amatlah tidak patut...


Aku dah semakin letih untuk terus berharap..
Menanti agar keajaiban itu datang...
Datang menyapa aku dan terus menjadi nyawa aku..
*hey, mimpi adalah mimpi, & tidak mungkin menjadi realiti...


untuk merebut cinta itu, aku tidak mampu.....
aku hanya mampu mengalah... itu saja kekuatan aku...
Ya, KEKUATAN UNTUK MENGALAH...

...Perlip Kemaca itu bukan untuk aku..

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.