Wednesday, April 1, 2009

MohdFariqBinAbdulHamid

april fool ke hrnie??
bagi ak x...
sedap zaman ak berperangai "nakal" dh habes...

hari nie ak just nk wish

HAPPY BIRTHDAY Ke 22
MOHD FARIQ BIN ABDUL HAMID



Aku penah ckp pasal dia kt entri yang sebelom2 nie...
Aku minat dia since ak darjah 6...
dia yang buat ak bersemangat nk belajar masa tue...
dia jugak penyebab ak bersemangat untuk datang ke sekolah + kelas tambahan..
dia penyebab utama ak berusaha untuk memperbaiki bahasa inggeris ak..
*dia segala-galanya

seorang perindu..
itulah keadaan ku tika itu...
tiap hari, tiap masa, tiap detik, tiap ketika...
hanya dia dalam fikiran...

Sebelom nie ak bercerita tentang dia secara senyap2...
secara halus...
secara tersirat...
hari nie..
aku nk bgtau yang sebenar2nya...
seterang2nya...


MOHD FARIQ BIN ABDUL HAMID...
ak memang sayangkan kau dari dulu lagi..
dari mula kita sekelas,
dari engkau mula menegur ak...
dari mula engkau bergurau dengan ak..
dari mula kau menjadi "cikgu" dalam setiap mata pelajaran yang aku tak faham...
dari mula kau menjadi "penjaga" ak... even ak tau kau hanya bergurau...

dan aku tetap sayangkan engkau even hati ak dah hancur luluh...
tiada berbentuk..
tiada bernyawa...
kau tahu aku menghadap tohmahan selepas UPSR kan??
semua ditujukan pada ak...
yang buruk semuanya ditujukan pada ak...
sedangkan kau??
hanya menerima yang baek2 sahaja...
*ak x kisah dengan segala "siksaan" itu, asalkan ak boleh melihat kau engkau tersenyum seperti biasa...

Dan sekarang, aku tetap sayangkan kau...
kau tahu betapa kuatnya sayang aku pada kau??
pernah kau pendam perasaan kau selama 10 tahun??
aku pernah..
dan ak terus menyimpan...
tapi tidak pada tika ini...

Aku rase aku dh cukup matang untuk berfikir...
biar ak beritahu pada semua yang ak sayang pada kau..
sebab ak dh letih dengan memendam perasaan ini..
sebab aku dh letih menjawab soalan yang berkaitan dengan kau...
sumpah aku letih~
letih sbb ak harus berputar balik pada waktu itu...


MOHD FARIQ BIN ABDUL HAMID
ak harap engkau ok dengan luahan ini..
sebab ak cuma sampaikan apa yang aku rasa..
aku tak harapkan apa2 balasan dari kau...


MOHD FARIQ BIN ABDUL HAMID
selamat hari lahir yang ke 22..
hope engkau terus berjaya dalam apa saja bidang yang kau ceburi..


~terima kasih atas segala kenangan yang pernah kau ciptakan dulu~



Monday, March 30, 2009

Detik 12 Malam (Part 1)

Dj:
SIANG MALAM sy nampak u tengok cerita tu! Makan minum anak kita langsung u tak pedulikan! Ape nak jadi dengan u nie semenjak ade astro?!"
*dengus Dj yang semakin hilang sabar dengan kelakuan isteri ke empatnya..

Dk:
bile mase ad astro kt umah nie?? umah kita mane ad astro bang??? u bg sume kemudahan pada bini tua" .. u pilih kasih!!!
*bentak si Dk pd suaminya...

Dj:
Dari hari ke hari i dah tegur u jgn layan tv sampai anak tak terjaga.. tapi u tak endah! Skg anak kita dah masuk spital! Sape susah?!
*Dj melepaskan amarahnya yang sudah sekian lama terpendam.. Dk hanya terkedu dan terdiam dan juga terkejut beruk melihat suaminya yang pertama kalinya mengamok macam takde antena.. (apa kena mengena dgn antena pon ak x tau)


Dk:
A....
*baru nk buka mulut tapi pantas di potong oleh Dj..

Dj:
jangan menjawab! I ada pasang astro .. u sendiri letak kat mane ntah! Jangan2 u guna piring tu utk masak kueh!"
*selorohnya pada Dk.. (Ceh!! dalam marah sempat lagi wt lawak.. ntahpape...)

Dk:
Sampai hati abang marah kat i camtue!!! sbelom nie u x penah marah2 i camnie!! u kata u syg kat i!! xkan marah i..mane janji u?? i bukan nk menjawab.. tapi mmg xda astro.... u bg pada bini no 2..
*kata Dk dengan penuh hampa...

Dj:
kalau beginilah cara awak menghargai segala pemberian sayaa.. saya rasa .. kita takkan bertahan lame.. "

Dk:
bila lak kita ad ank?? bukan tue ank bini no 2 ke?? nape i yang kena jaga?? u ingat skit...

Dj:
heh? bini no dua? mane satu ni? tadi kata yang tua .. pastu no dua.. u cuba nak putar belitkan keadaan ke?

Dk:
no 2 pon yang tua gak kan?? u jgn nk tukar stetmen i..

Dj:
PIAAKKKKZZZ!! (tamparan hinggap di pipi Dk) kuang ajar punya perempuan! Tuduh i macam2 ..!

Dk:
Abang!!! u x penah buat i mcmnie...

Dj:
i tak pernah tuduh u macam2..! I selama ni sabar dengan u!!!

Dk:
u... slama nie i yg byk bersabar ngan u.... u hntr sume ank2 u kt umah i... i jaga dorang leklok... i x penah ckp pape... kita dh lama x pergi cuti ber2... mcmnie u buat kt i skang.. sampai hati u...

Dj:
selama ni i tanggung makan minum u .. kerja keras utk u .. u sanggup tuduh i macam ni!??? Mane tanggungjawab u sebagai seorang isteri??? Kalau tak kerana paksaan parents u, i takkan kahwin dengan u dari dulu lagi!"
selepas brenti bercakap untuk stengah minit...
yeke? berapa ramai sekali i hantar? ramai ke?

Dk:
huh?? slame nie u kata kt i, u kawen sbb u syg i... rupanya selama nie i dh tertipu..
Selepas menghembus air hidung yang merember keluar..
x ramai ke kalau skali hntr, smpai 8 org??

Dj:
yela2.. semua salah i .. i minta maaf k?
tersenyum manes dengan harapan Dk cair bak air batu kena api~
alaa... dulu u gak kata nak buka pusat penjagaan anak2 kecil .. ni starting la nie.. anak2 abang dulu .. hekhek!
sempat lagik wat lawak bodo.. tapi x dilayan 0leh Dk...

Dk:
u tau kan i x suka budak kecik... tapi sbb ank2 u la, i jaga leklok... skang nie u buat i ceni~ sampai hati u!!
rajuk si Dk dgn sedu sedan

Dj:
yela yela.. tak perlu la u sindir i lagi .. kan i dah minta maaf? u nak ape lagi nie? nak gaduh lagi ke?
x puas hati sebab pujukan x jalan~

Dk:
i x sindir u.. i cuma nk u tau... i syg u.. syg sgt2... i sggp wat ape saje asalkan i ad disamping u...

Dj:
sayang u juga... mwaahhh~ abg minta maaf ya sayang ...

Dk:
i maafkan u ... i x kisah, asalkan i dgn u...

DIALOG SETERUSNYA HANYA DIBENARKAN KEPADA PEMBACA YANG BERFIKIRAN TERBUKE DAN SPORTING...
*act mcm "panas" sgt kan..huhu~

Dj:
jom tido sayang.. abg dah tak tahan nie...

Dk:
tak thn ngantok?? abg g la tdo dulu... syg nk kemas2 umah jap..

Dj:
ala sayang ni... jom la tido .. kita dah lama tak tido sama2.. jom la sayang ..
(mengelak lak bini ak nie)

Dk:
ank2 u dh tdo atas katil kita la syg..
(gile byk alasan!! xpe.. biar je...)

Dj:
Takpe.. abg dah pindahkan dorang kat bilik stor sebelah ... sayang .. jom tidow...
(usaha tangga kejayaan!)

Dk:
betol ke bang?
(ank ramai kot..)

Dj:
betul sayang .. dah campak dorang semua kat stor ... Jom la sayang .. esok2 jer cabut rumput tu . jom sayang ..
(tiada "double meaning" di situ...)

Dk:
kejap la sayang... i siap kemas dapur dulu...skejap ek... skejap je.. (bisik kat telinga...) u teman i ngemas ye.. (sesekali nk mengada..)

Dj:
ah.. tak nak la sayang .. jom!
(dukung Dk masuk ke kamar dan tutup lampu)


JENG... JENG... JENG...


bersambung.....


*segala dialog dan watak diatas adalah rekaan spontan oleh dua manusia yang tiada kerja di malam hari... mereka sangat2 kebosannan sehingga terciptalah dialog Detik 12 Malam..(signifikasi pada permulaan sengalness antara mereka..)

**segala komen dari anda semua adalah di alu-alukan... terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca...

unconditionally and irrevocably in love


Entri yang ke- 100 ini aku akan dedikasikan khas untuk warga kerja KLN...


**tapi sbb ad masalah dengan draft ak, ak terpaksa buat note ringkas sebegini... update akn dilakukan dengan secepat yang mungkin.. dan dalam bentuk "sticky note"... terima kasih...

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.