Friday, March 13, 2009

Never Blame A Day In Your Life.



Never Blame A Day In Your Life.
Good Days Give You Happiness.
Bad Days Give You Experience.
Both Are Essential In Life.
All Are Gods’ Blessings..



ps: Happy hr nie!!! weeeee~







Thursday, March 12, 2009

Edisi Carutan Tahap Medium

Fine!!!


Ak stress!!

Sumpah ak stress!!


Ak baru je nk tinggalkan tempat nie elok2…

Dengan pandangan yang baekbaek…

Tetibe ko ckp centu kat aku??


Ko ckp ak x blaja pape2??

Jadah pe sampai camtue ko ckp kt ak??

Ak duduk kat bilik…

Ak wat keje..

Kalau x wat keje..

Ak wat xsgment..

Bukan ak duduk goyang kaki..

Ke sebab ak x “huha” ngan ko…

Tue yang ko ckp ak x blaja pape??


Siot ar gini~
ak x suke bila org jatuhkan semangat ak..

Padahal dh sehabes baek dh ak berbakti sepanjang ak kt sini…


Fine!!

Ak bkn bdk yg amek degree untuk korang banggakan…

Ak bkn bdk yang blaja kat U untuk korang canangkan…

Tapi agak2 ar wei~


*ishk!! Ak faham ngan perangai manusia… terlebih ramah dikatakan menyibuk…. Bila senyap dikata meminggirkan diri…

Melankoli Sekeping Hati

sumber idea dari puisi patungcendana....
trima kasih kerna sudi berkongsi puisi...




Melankoli sekeping hati
Aku ingin pergi

Melankoli sekeping hati
Bawa aku lari

Melankoli sekeping hati
Sampai bila harus begini

Melankoli sekeping hati
Biarkan aku sendiri

Melankoli
Melankolia
Melankolik
Melancholy
Aku x pasti
Dan tidak mahu untuk mengerti
Itu hanya menjerut hati
Agar luka berdarah kembali
Meninggalkan kesan abadi

Aku tidak berhati
Hati aku pergi
Pergi sampai nanti
Nanti sampai mati


UMI + AZA + MAIRA = HAPPY BIRTHDAY!!!



~~TERISTIMEWA BUAT MEREKA~~






Norizan Bt Basri

very fondly thinking of your sweet and thoughtful way, sending very special love to you on your birthday,and all the wishes in this blog are ment to warm your heart, were telling you your thought of and you play the special part.

your thoughts so much of and this comes to tell you why,it's because you just grow dearer as the days and years go by -
its because the thoughtfullness you show has a special and loving touch , and you're very special that's why you're loved so much .


Umi, Kakak Sayang umi sangat2!!



Aza Amiratun Saadiah Bt Zulkarnain

~Ur Way Happy Birthday~

I’m so blessed 2 have a friend like u
This comes with many
Loving thoughts & warm wishes
I send 2 u,
May ur day be filled with laughter
On this ur special day & may the finest things
In life always come
Ur way happy birthday!



Si Manes Maira

~Lovely Msg For Lovely Person~

Lovely msg for a Lovely Person
from Lovely Friend
For a Lovely Reason
at a Lovely Time
from a Lovely Mind
in a Lovely Mood
in a Lovely Style
to wish you
Have a Lovely “BirthDay”



Happy birthday buat semua!!!!

;)

Wednesday, March 11, 2009

Hipokrasi Seorang Aku

Sampai satu tahap aku rasa aku sangatsangat malas menghadapi kehidupan ini…
*Malas bila ak rasa apa yang ak mahu, x penah ak gapai…

Sampai ke tahap ini, aku dapat rasakan kemalasan itu bermaharajalela….
*Aku penat dengan kemalasan ini…Sungguh aku penat…

Kalau diikutkan hati, mungkin kah akan merana hati??
Kalau diikutkan nafsu, mungkin ak akn bertambah celaru??
Kalau ikut perasaan, mungkinkah ak jadi semakin penasaran??

Benarkan aku menjadi diri sendiri seperti suatu ketika dulu boleh??

NaD, ak tau kau xkan benarkan…
tapi aku penat menghadap "hipokrasi hidup seorang manusia"….
atau lebih tepat lagi.... "hipokrasi seorang aku"


~tamat~

Tuesday, March 10, 2009

Permintaan Hati

Boleh janjikan aku kalem yang berpanjangan?

Kerna aku betulbetul memerlukannya.

Boleh jauhkan renyang ini jauhjauh?

Kerna aku rasa tergangu dengan kewujudannya.

Boleh kekalkan keriangan ini?

Kerna aku menjalani hidup berbekal ini.

Boleh kekalkan lingkaran senyuman manis itu?

Kerna itu penawar jiwa lara.

Boleh tahan titis jernih itu?

Kerna aku mahu ianya pupus dari kelopak matamu..

Apa sahaja kesulitan yang kamu alami,

Biar aku sahaja yang menggantikan tempatmu,

(kalau boleh… kalau termampu… kalau termakbul..)

Asalkan aku boleh melihat dirimu kembali menyinar bak cahaya mentari...



Sunday, March 8, 2009

Hepp + Pening~ = Happening!!!!!!!!!!!!!!!


Hari nie ad blogger gathering lagi!!!
sronok!!!
*(kau nie farah, ape je yg x sronok??)


Hari nie gathering...
bukan ngan blogger smalm tau...
hari nie dgn;
  • DPM (kontraktor boyish tapi tough)
  • Razor (tukang kebun tough tapi "jari patah")
  • Dak Ijau (otai wooo....)
  • Naga Merah (aaa... rasenye mcm penah masuk blog dia.. tp x ingat~ huhu~ sory tau~)
Hari nie kitaorg g ke "Asrama Penyayang Nur Iman"...

aaaa.....
ak x reti nk cakap pape la weh!!
yang pasti ak seronok!!

meh ar sama2 kita nengok pic yg tlah di snap sepanjang hari nie~


NaD sedang menge"mop" lantai...
*dengan gaya ala2 sdg menari..
muehehehehe~


Description of activities:

Farah = sedang mengencangkan ampaian.. (bak kate DPM..muehehe~)
NaD = sedang membalikkan pakaian yg sedang dijemur
Razor + NagaMerah = membersihkan kawasan dapur
Yan + Kwnnye-yg-ku-lupa-nama = sedang mengagihkan brg2 yg telah dibeli
DPM = menyental kotoran yang ad di tepi kawasan rumah


kawasan menjemur pakaian
gmbr besar = setelah di tambah ampaian yang bru (guna dawai saje...harap maklum..)
gmbr kecil = kawasan sebelom ditambah ampaian...

really2 adore dis lil baby!!
sbb cara dia tdo chumel sgt2!!
*mcm org tgh azan kan?? ngee~

Haruslah muka budak berdua ini ad...
ngeee~


x boleh trima dowh kasut nie!!
sgt2 chumel~
menarik perhatian aku mase mula2 pandang lagi!!
*sila jgn perasaan ye tuan punye kasut~
=P


lepas dh habes xtvt di Rumah Penyayang Nur Iman + mkn nasi...
kitaorg g minum cendol
(sbb hari sgt2 panas ye... bkn sbb kitaorg nie batak mkn x kenyang2..)
*sila perhatikan cara DPM mengisi minyak kereta, sgt bergaya sekali!! weeee~


warna-warni sepatu kami~
kami ke??
sepatu ak ngan nadiah xde kot~
*padehal ak yg snap gmbo nie~ ishk!!


pesanan penaja:
sekali lagi ak ingin berpesan @ meminta jasa baik blogger2 len yg dtg pg td + yg ad snap gmbr.... sila la meng"send"kan gmbr2 tersebut ke email ku... diana_farah87@yahoo.com... sume gmbr tok xtvt nie ek... huhu~
mekasih~

ps: hope korang x serik tok jumpa aku weh... aku mula2 mmg cam skema sket~ tapi bila dh lama2.... kalah org gile perangai ak nieh!! =P


TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.