Thursday, July 15, 2010

Kebodohan yang ditundingkan kepada orang lain sebenarnya kebodohan yang kau sendiri buat...

Aku tak faham dengan perangai sesetengah perempuan yang bagai gunung berapi nak meletup bila ada perempuan lain approach pakwe dia....

sedangkan dia sendiri ada jantan lain, bermsg2 bagai... bersayang2 bagai....

salah kau, kau tak nampak...
salah sebesar zarah milik dia, kau nampak pulak kan??

Kesian kat lelaki tue...

Ahhh.... kau jangan nak sengih-sengih plak bila kau baca stetment aku... lelaki pon sama gak... ad yang macam perempuan nie kan??

Pendek kata,
bila lelaki tue benar2 jujur, perempuan buat hal...
bila perempuan benar2 jujur, lelaki plak buat hal...

so, tak payah nk tunding2 jari kat org lain la weh...
satu jari kau tunjuk kat org, 4 jari lain tuju ke kau sebenarnye....

Wednesday, July 14, 2010

Kau apa tahu....

Setiap bait..
Setiap lirik...

Tiada satu pun yang gagal menggetarkan hati aku...
Gegaran yang maha...
*Kau bukannya tahu macamana*

Bahkan setiap alunan melodi itu...
Aku rasakan ianya sama dengan melodi yang biasa aku dengarkan tiap hari, tiap malam, tiap ketika...
*Kau takkan tahu*

Yang kau tahu...
Aku ini traitor...
Traitor yang kau fikir seharusnya dibunuh...
Dicencang...
Dilumatkan...
Di biarkan berulat...
*Kejam kan kau??*

Yang kau tidak tahu....

Aku seringkali ingatkan kau...
rindukan kau...
gilakan kau...

Kalau kau tahu pun, kau katakan aku cuma berlakon kasihkan kau...

Tahi!
Itu bukan lakonan..
Itu yang sebenarnya...

Kau apa tahu?

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.