Thursday, March 19, 2009

Siklon

Bayangan seorang aku, seorang keseorangan....
Bayangan itu sepi, seorang penyepi...
Bayangan itu dingin, sedingin bayu yang berlalu...
Bayangan itu hambar, sehambar kelam malam...

Aku buntu bila kau sebegitu...
Aku jadi tidak menentu...
Aku diam, lidah ku kelu...

Boleh kembalikan kecerian itu kepada dirimu??
Aku tidak memerlukan kecerian itu...
Cukuplah aku melihat kau ceria..
atau paling tidak, aku merasai kecerian dari dalam dirimu itu...

Ketara aku lihat, kegembiraan itu semacam menjauh darimu...

boleh kembalikan semua itu??
senyuman itu??
gelak tawa itu??
Kecerian itu??

...senyuman, gelak tawa & kecerianmu itu sumber kekuatan aku meniti harihari yang mendatang...

entri khas kepada semua yang aku gelar sahabat
samada kamu sedar atau tidak, kamu sahabat aku...
kecerian kamu, kecerian aku juga..
Jujur aku katakan,
bila kecerianmu itu hilang di bawa siklon keresahan/ kesedihan...
Aku turut merasainya..

8 comments:

MariaFaizal said...

Adik sahabat sejati.
Alhamdulillah akak feels privilleged dpt kenal adik.
Cheers dik..

This is Mine said...

MariaFaizal

farah rase sgt bertuah sbb dapat kenal akak gak...

kak, mish u badly... huhu~

Nik Muhammad Hafiz said...

agagag...kang nak terasa kang macam perasan pulak...tapi macam kena tempias hahahaahah


-quica-

This is Mine said...

terasa kah?? tempias kah??

farah x tau....

lalalalala~

glad that u started to haha again with me... weee~ kalau x..... huhu~ sgt2 keras hati smalam untuk mengacau bro oke...Redha je kalau kena marah ngan bro pon... wuwuwu...

apa2 pon, smile ek bro~

ngee~

*smile make u look cute!!
bukan ayt ngampu, ayt nk sruh senyum je... weee~ ;p

Nik Muhammad Hafiz said...

haha..no laa..nak marah apa..jangan marah anak org tak tentu pasal...tak elok...and u tak buat salah apa² pun..so nak marah apanyer..thanx ;)


-perphea-

vidadarisakura said...

aku sahabat yg serius.

yakin.

This is Mine said...

Nik Muhammad HAfiz

ur welcome bro!

;)

vidadarisakura

vv, aku tahu kau sahabat yang serius...

aku yakin ngan ko vv!!

:)

Nik Muhammad Hafiz said...

;)

-remadr-

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.