Pages

Saturday, March 21, 2009

Catatan Seorang Capik...

Ketidakdayaan itu sangatsangat menyakitkan...
juga bisa melumpuhkan...

Kelemahan untuk berkatakata telah hilang...
lenyap dibawa pawana yang menderu....
Pintang bersama kenangan lalu....

Ketidakdayaan aku untuk berkatakata...
telah berjaya membuatkan aku lumpuh...
lumpuh yang teramat...
sakit yang tiada penamat...

Kelemahan aku itu tidak pernah hilang...
kekal ia di situ..
kekal ia di sini..
Kekal ia buat selamanya...

Kelemahan aku tak pernah hilang...
bukan kerna tiada si penawar....
cuma aku...
aku yang takut untuk merasai kehidupan tanpa kelemahan...

Kerna likuliku hidup aku ini lebih kepada kenikmatan dalam kesengsaraan....
Aku tidak pernah meyalahkan sesiapa pun...
kerna aku tahu semua salah aku...
Aku tidak pernah mencuba, menikmati penawar yang ada....

Sebenarbenar kata,
bila aku bertemu dengan penawar itu...
Hati aku berdebar...
berdebar kerana aku tahu kelemahan aku amat payah untuk diubati...

Dan bila aku berjumpa penawar yang lain...
selalunya penawar itu bukan milik kelemahan aku...
ia milik kelemahan orang lain...

dan aku terus berpaling...
membawa hati...
melangkah kaki...
menuju ke destinasi...
yang aku sendiri tidak pasti..

*...moga aku dapat ketemu penawar pada kelemahan diri aku...*

5 comments:

MariaFaizal said...

Dik,
Capik tu kan lebih kurang tempang?
Adik terseliuh ker? or terjatuh?

Do take care dik as you need to enjoy your weekend as much as possible.

Haula Hati said...

MariaFaizal

haah kak...
tapi farah guna perkataan tue tok "kecederaan" lain...

:)

haidan said...

hoh?!!!!!!!!
aku fenin dah...
dah la asik kene geget ngan nyamuk je nieh...
aduh...
aku dop paham mende2...
tensi!!!!!!
nampak gayenye tak leh le nak
berjemaah lagi...
walaupun same2 berjemaah yang aku dop paham mende ko type nieh itu lebih afdhal....
HAHAHAHHA
huhuhuhuhuh

Skullsplitter said...

Erm. Nice! Keep writing! =)

skullsplitter

Haula Hati said...

NaD

merepek kuat ko nie skang...

ishk3x..

;p

Skullsplitters

aite!!

:)

tapi xleh slalu...

sebab "mood" segan nk datang tiap2 hari~

haha~

thanx!!

Daisypath Anniversary tickers

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.
MyFreeCopyright.com Registered & Protected Protected by Copyscape Original Content Checker Creative Commons License