Sunday, March 22, 2009

Perlip Kemaca

Cinta itu pelbagai...
cinta monyet...
cinta pandang pertama...
cinta sejati...
cinta nafsu...
dan apaapa sahaja lagi yang berkaitan...


Dan petang nie...
*slepas terlampau banyak di sogokkan dengan lagulagu & ceritacerita cinta..
terlintas di benak..
cinta aku bagaimana...??


pada semua yang mengenali~
*hey, kamu tahu aku bagaimana kan..??
Ya....kamu boleh marah apa sahaja..
lepaskan apa yang kamu mahu kata pada aku...
aku dh lali...
:)


Cinta...
pada aku..
sesuatu yang sangat indah..
*tersangatsangat indah...


Tapi sayang...
Apa yang aku mahu bukan selalunya aku dapat...
Mulamula rasa tiada semangat untuk hidup...
Tapi lama-kelamaan, ak semacam terbiasa dengan soal cinta-bertepuk-sebelah-tangan..


Pernah menyayangi seseorang??
Dia tahu kamu menyayangi dia??
Pernah atau tidak??
Tahu atau tidak??


Aku pernah..
dan sayang itu x pernah pudar..
tapi tidak pula semakin hari semakin sayang..
*nampak sangat jiwa aku berbelah bahagi..
Atau mungkin aku dah terlampau letih untuk menyayangi??


Ada sesiapa yang pernah menyayangi seseorang dalam tempoh 10 tahun atau lebih??
ada??
*aku kagum dengan kamu!! :)


Bagi aku sepuluh tahun itu terlalu lama....
dan mungkin aku kehilangan kenangankenangan manes yang sepatutnya aku kecap dalam tempoh sepanjang ini..
*mengabaikan perasaan seseorang yang menyayangi itu amatlah tidak patut...


Aku dah semakin letih untuk terus berharap..
Menanti agar keajaiban itu datang...
Datang menyapa aku dan terus menjadi nyawa aku..
*hey, mimpi adalah mimpi, & tidak mungkin menjadi realiti...


untuk merebut cinta itu, aku tidak mampu.....
aku hanya mampu mengalah... itu saja kekuatan aku...
Ya, KEKUATAN UNTUK MENGALAH...

...Perlip Kemaca itu bukan untuk aku..

7 comments:

MariaFaizal said...

Being married with kids, I'd sometimes be more 'in love' with my munchkins than hubby :P

Farah,
Someday when u have found Mr Right, you'll know that : "it's HIM!"

This is Mine said...

MariaFaizal

Munchkin... farah guna gak word nie kak~
*dulu la.... :)

tue ar kak... someday, mesti ad kan?? InsyaAllah....

;)

coKELat said...

aaaaaa!

cinta pd saya?
tatau nak ckp cane.
tp bila ada aku dan dia.
punya rasa yang sama.
yang membuat hari2 endah terus tersenyum penuh makna.
haha.

along.
jgn risau la cane pun dd jatuh cinta dd ttp sayang along ok.
hee

poyotito's said...

peh..!!boleh tahan puisi juga lu ni

This is Mine said...

Cokelat

dd, kalau kamu lupa pada along, SIAP la...

ngeee~

;p

poyotito's

wah~

keh wt puisi ke demeh??

huhu~

keh merepek je entri ni weh~

*tapi nk wat cane kan... org lepeh kreatif sokmo!!! haha~ stetmen x bley blah!!

;p

Amoyie said...

kak farah....!!!!!
sdiy la bace surat cinte perlip kemaca nie....
sdiy ar....
huhuwuwuwuw....
mcm maner la nak lupe an owang yg kte syg nie...!!!!!
susah nyer!!!
alamak ai...
banyak mne pown kte blakon...
kte mmg x ley nak tipu dri sndri....
ish3....
parah2....

This is Mine said...

Amoyie

nk lupakan org yg kita syg 100% tue mmg xleh la...

kenangan banyak~

hhuhuhu~

tipu org senang dik~

nk tipu diri sniri sgt2 susah...

sbb kita tau ap yg sbenarnye kita rase~

:(

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.