Pages

Sunday, June 6, 2010

Kebodohan untuk Menyanjungi Cinta

Bila mana suatu masa tibatiba datang..
dan tidak semena-mena rasa rindu dan sayang itu datang...
apa yang kau akan buat??

'Aku hanya mampu memerhati dari jauh. Oh, mungkin juga aku masih mempunyai nombor telefonnya. Aku mungkin akan menghantar teks pesanan menggunakan nombor aku yang tidak pernah dia tahu kewujudannya.'

Apa riaksi dari sidia?

'Oh, dia hanya membalas dengan setenang yang mungkin. Tetapi tidak pula ditanyakan siapa empunya nombor.'

Kau tidak merasakan sesuatu yang kau buat itu sebagai satu 'tindakan bodoh'?

'Pernah. Tapi siapa aku untuk menipu perasaan sendiri?? Cukupcukup dengan segala penipuan yang aku telah buat pada diri aku ini. Aku tidak mahu berterus-terusan menjadi seorang penipu pada diri sendiri. Ianya menyakitkan...'

Pernah dia cuba untuk menghubungi kamu?

'Pernah. Tapi aku tak pernah menjawab panggilannya. Tidak mahu untuk jatuh cinta untuk yang kedua kali pada orang yang sama. Bukan aku tidak mahu. Tapi aku sakit. Aku tinggalkan dia dahulu kerana dia membuatkan aku lupa diri. Aku hanya menganggap hanya dia ada dalam dunia aku. Tiada orang lain. Sedangkan aku mempunya ibubapa, adik, saudara mara, rakanrakan dan sebagainya... Aku tinggalkan dia kerana aku rasa aku tidak mampu untuk memahami dia sebaik mungkin'





5 comments:

The Crow said...

salam,

sy berminat follow blog anda. Bermula perlahan-lahan bace satu persatu entri anda. nice!

Miss Gmah said...

ahha..u miss ur ex-bf eh..=]

Haula Hati said...

T.C.E:

terima kasih sebab sudi dinggah ke blog nieh... :)

p/s: takyah baca satu2 la.. segan!!! byk merepek je.. :))


G-mah

hahahha! tetttt~ my ex-bf but still my friend and my Cikgu.. :)

Jay said...

owh, cinta.. jgn biar hati makan fikiran rasional...:)

Haula Hati said...

Jay:

takkan dibiarkan...
cuma sesekali harus dilayan...
jangan biar hipokrit makan diri...
:)

Daisypath Anniversary tickers

TUAN TANAH KEDAUNG

My photo
Sape nak iklan blog/brg/khidmat dia? Roger aku. FREE. Takde hal tolong kawan.
MyFreeCopyright.com Registered & Protected Protected by Copyscape Original Content Checker Creative Commons License